Aidan Mikdad en Ramon van Engelenhoven solisten in Poulencs Concerto voor twee piano’s

Pianisten Aidan Mikdad (2001) en Ramon van Engelenhoven (1995) zijn na audities uitgekozen als solisten in Poulencs Concert voor twee piano’s. Deze uitvoering is onderdeel van het programma Rituelen dat het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam o.l.v. Matthew Rowe uitvoert in april.

Aidan en Ramon zijn allebei uitzonderlijke pianotalenten die al een reeks prestigieuze prijzen hebben gewonnen. Aidan is onder meer winnaar van de Concertgebouw Young Talent Award en de Italiaanse Premio Internazionale Pianistico ‘A. Scriabin’ in de categorie pianisten tot 35 jaar, waar hij, toen veertien, met afstand de jongste deelnemer was. Ramon van Engelenhoven won in 2015 de eerste prijs op het YPF Pianoconcours. Ook kreeg hij als allereerste laureaat de ‘Grand Prix Youri Egorov’, die alleen wordt toegekend als de winnaar van het YPF Pianoconcours een talent van internationale potentie is.

Aidan studeerde aan de Sweelinck Academie, de nationale opleiding voor jong toptalent van het Conservatorium van Amsterdam en studeert nu bij Mila Baslawskaja in het eerste jaar van de bacheloropleiding. Ramon behaalde in 2017 zijn bachelordiploma aan het Conservatorium van Amsterdam en studeert nu in het eerste jaar van de masteropleiding bij Frank Peters.

Rituelen
Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam o.l.v. Matthew Rowe, solisten Aidan Mikdad en Ramon van Engelenhoven, piano
Charles Ives - Decoration Day (tweede deel uit Symphony no. 5); Francis Poulenc - Concerto voor twee piano’s en orkest; Igor Stravinsky - Le sacre du printemps; Silvia Lanao, Bas van Yperen en Carlo Díaz  - Suite (2018, wereldpremière)

vr 20 april