Dudok Kwartet wint tweede prijs in Weimar

Foto: Maarten Storm

Het Dudok Kwartet won afgelopen weekend de tweede prijs op het 6. Internationaler Joseph Joachim Kammermusikwettbewerb in Weimar. De internationale jury sprak haar bewondering uit voor de perfecte balans tussen hartstochtelijke emotie en professionaliteit die het strijkkwartet bij alle optredens liet horen.

Het Dudok Kwartet won afgelopen weekend de tweede prijs op het 6. Internationaler Joseph Joachim Kammermusikwettbewerb in Weimar. De internationale jury sprak haar bewondering uit voor de perfecte balans tussen hartstochtelijke emotie en professionaliteit die het strijkkwartet bij alle optredens liet horen. Van de 27 deelnemende ensembles, afkomstig van over de hele wereld, bereikten er zes de finale.
Het Dudok Kwartet bestaat uit Judith van Driel, viool; Marleen Wester, viool; Mark Mulder, altviool, en David Faber, cello. Judith, Marleen en David zijn oud-studenten van het CvA.

Meer informatie: http://www.hfm-weimar.de/v1/veranstaltungen/wettbewerbe/kammermusikwettbewerb/2012/seite.php