Michel Dispa volgt Hans Verbugt op als hoofd Klassiek

Per 1 september 2009 volgt Michel Dispa Hans Verbugt op als hoofd Klassiek van het Conservatorium van Amsterdam, voor een periode van zes maanden. Michel Dispa vervult momenteel dezelfde functie aan het Prins Claus Conservatorium in Groningen.

Cellist Michel Dispa studeerde bij zijn vader Robert Dispa en bij Heinrich Schiff. Hij slaagde cum laude en studeerde vervolgens solo-repertoire, kamermuziek en orkestrepertoire bij respectievelijk Frans Helmerson, Harro Ruijsenaars en Martin Ostertag. Hij won de Zilveren Vriendenkrans van het Amsterdamse Concertgebouw.

Michel Dispa was vele jaren solo-cellist van het symfonieorkest van de Saarländischer Rundfunk te Saarbrücken, alsmede van het Zweedse kamerorkest Camerata Roman. Tegenwoordig wijdt hij zich aan het solo- en kamermuziekrepertoire en treedt hij op in wisselende bezettingen. Sinds 1989 is Michel Dispa hoofdvakdocent aan meerdere conservatoria en verzorgt hij tevens workshops en masterclasses.