Nicole McCabe Quintet winnaar Keep an Eye International Jazz Award 2022

Foto: Jaap Kroon

Het Nicole McCabe Quintet van de USC Thornton School of Music Los Angeles heeft op 30 maart in een drukbezocht Bimhuis de twaalfde editie van de Keep an Eye International Jazz Award gewonnen. De tweede prijs was voor NAUSYQA van het Conservatorium van Amsterdam.

De jury, bestaande uit Seamus Blake, Bart Suèr, Mijke Loeven, Michelle Kuypers, Frans van Geest en voorzitter Joachim Junghanss, kende het Nicole McCabe Quintet de hoofdprijs van € 2500,- toe. NAUSYQA won € 1500,-.

De aanmoedigingsprijs van € 750,- ging naar het ESMUC Jazz Quintet van het Escola Superio de Música de Catalunya, Barcelona. De prijs van € 500,- voor het beste arrangement van een stuk van Charles Mingus werd toegekend aan Giacomo Serino van de Accademia Nazionale del Jazz, Siena. Martí Mitjavila, van het Martí Mitjavila Trio, won de prijs voor beste CvA-solist. Nicole McCabe van het Nicole McCabe Quintet - USC Thornton School of Music Los Angeles won de prijs voor beste niet-CvA-solist.

De Keep an Eye International Jazz Award is een competitie voor excellente jazzmusici. Aan deze editie deden bands mee van The School of Jazz and Contemporary Music at the New School, New York; USC Thornton School of Music, Los Angeles; Siena Jazz - Accademia Nazionale del Jazz, Siena; Escola Superio de Música de Catalunya, Barcelona en het Conservatorium van Amsterdam.

» Meer over de Keep an Eye Jazz Award