Pabo-studenten op bezoek bij Opleiding Docent Muziek

Studenten van verschillende pabo’s kwamen op 14 en 28 februari 2020 zelf ervaren hoe het is om muziek te maken tijdens inspiratiedagen op het Conservatorium van Amsterdam (CvA). Deze inspiratiedagen zijn tot stand gekomen door het Fonds voor de Cultuurparticipatie en sluiten aan bij de projecten van stichting Méér Muziek in de Klas. Het is een samenwerking tussen vier pabo's (Inholland Alkmaar en Haarlem, Ipabo Amsterdam en Windesheim Almere) en de Opleiding Docent Muziek van het CvA. Ze hebben als doel pabo-studenten zelf het muzikaal plezier te laten beleven met repertoire dat voor henzelf (de studenten) geschikt is. Door deze toekomstige basisschooldocenten zelf het plezier te laten ervaren van samen zingen en musiceren, kunnen ze dit plezier ook (beter) overbrengen als ze uiteindelijk voor de klas staan en muziek gaan maken.

De Opleiding Docent Muziek verwelkomde in totaal meer dan 200 studenten. Zij gingen op een actieve manier aan de slag tijdens verschillende workshops, zoals onder andere samba, bodypercussie, ukelele en samenzang. De middag eindigde met korte presentaties van de workshops in de Bernard Haitinkzaal van het CvA.

Lees hier meer over Opleiding Docent Muziek van het Conservatorium van Amsterdam.