Opleiding Popmuziek viert tienjarig jubileum

Alamo Race Track, Dazzled Kid, DeWolff, Kensington, Yori Swart en Qeaux Qeaux Joans: het zijn slechts enkele van de (internationaal) bekende namen die 10 jaar Popmuziek aan het Conservatorium van Amsterdam heeft voortgebracht. Op zondag 30 juni viert de opleiding haar jubileum met een gratis toegankelijk feest in Music Matrix/musyQ - met uiteraard veel optredens van artiesten die in het afgelopen decennium zijn opgeleid.

De resultaten van tien jaar Popmuziek aan het Conservatorium van Amsterdam liegen er niet om. Een greep uit de prijzenkast: drie Sena Pop NL Awards, dertien maal de Grote Prijs van Nederland in verschillende categorieën, drie Amsterdamse Popprijs-winnaars, tientallen bands die 3FM Serious Talent waren en tientallen bands die alleen dit jaar al in de Popronde spelen. Met deze indrukwekkende cijfers kan de eigenzinnige opleiding van het conservatorium met trots terugkijken op tien bewogen jaren.

Ontwerper en studieleider van de popopleiding Jack Pisters stelt vast dat de studie een stevige plek in het Nederlandse muzieklandschap heeft verworven: 'Bij onze opleiding staan eigen composities van de muzikanten centraal. Naast het goed beheersen van je instrument is het creëren van eigen muziek een absolute voorwaarde op onze opleiding. Wij helpen jonge kunstenaars bij hun eigen ontwikkeling. Daarnaast stimuleren en faciliteren we creativiteit. Met deze formule hebben we al veel jonge muzikanten een springplank geboden.'

De opleiding heeft haar succes ook te danken aan de gerenommeerde docenten die er lesgeven. Via het nieuwe onderwijssysteem A-MACK delen zij kennis en ervaringen op een interactieve wijze met de nieuwe garde.

De opleiding viert haar jubileum op zondag 30 juni in de Amsterdamse Music Matrix /MuzyQ met optredens van onder andere Bombay Show Pig, Cirque Valentin, Sue the Night, Tales, Klopje Popje, het AmBeCo orkest, Yori Swart en The Ethereal. Ook kunnen bezoekers zelf muziek maken en schrijven met studenten en alumni in diverse settings. Na de gezamenlijke BBQ is er tot middernacht feest en muziek. De entree is gratis.

Tijd en locatie
zondag 30 juni, 13.30 – 0.00 uur
Music Matrix / musyQ, Atlantisplein 1, Amsterdam

Meer informatie over het jubileum