Maarten Hogenhuis Trio wint Keep an Eye International Jazz Award 2013

Maarten Hogenhuis Trio bestaande uit studenten van het Conservatorium van Amsterdam, heeft op 7 april jl. in het Bimhuis de Keep an Eye International Jazz Award 2013 gewonnen. Tweede werd Juilliard Jazz Artist Diploma Ensemble van de Juilliard School of Music New York.

Foto: Govert Driessen

In een overvol Bimhuis streden op 7 april jl. bands van Boyer College of Music van Temple University Philadelphia, Juilliard School of Music New York, The New School for Jazz and Contemporary Music New York en het Conservatorium van Amsterdam om de Keep an Eye International Jazz Award 2013. De jury, bestaande uit Frank Bolder (North Sea Jazz Festival), Simon Rigter (Jazz Orchestra of the Concertgebouw), Riccardo Del Fra (Head of Jazz Conservatoire National Supérieur de Paris), Kai Eckhardt (John Mclaughlin Trio) en voorzitter Ruud van Dijk (Hoofd Jazz CvA), kende Maarten Hogenhuis Trio de hoofdprijs van € 2500,- toe, bestaande uit Maarten Hogenhuis, altsaxofoon; Joan Terol Amigó, drums; Thomas Rolff, contrabas.

Tweede werd Juilliard Jazz Artist Diploma Ensemble van de Juilliard School of Music New York, zij wonnen € 1250,-. Maarten Hogenhuis van het Conservatorium van Amsterdam won de prijs voor beste solist: deelname aan de Summer Jazz Workshop op het CvA, juni 2013. De prijs voor het beste arrangement van een Ellington-song à € 1.000,- ging ook naar Juilliard Jazz Artist Diploma Ensemble van de Juilliard School of Music New York, zij schreven de twee winnende arrangementen.

De Keep an Eye International Jazz Award is een competitie voor excellente jazzmusici van Boyer College of Music van Temple University Philadelphia, Juilliard School of Music New York, The New School for Jazz and Contemporary Music New York en het Conservatorium van Amsterdam.

Klik hier voor alle informatie over de Keep an Eye International Jazz Award 2013