Finalisten Keep an Eye International Jazz Award 2013 bekend

Maarten Hogenhuis Trio van het Conservatorium van Amsterdam heeft de halve finales van de Keep an Eye International Jazz Award 2013 gewonnen. Maarten Hogenhuis Trio neemt het in de finale op tegen bands van Boyer College of Music van Temple University Philadelphia, Juilliard School of Music New York en The New School for Jazz and Contemporary Music New York.

Foto: Govert Driessen

In twee halve finales, op 28 maart en 4 april jl. streden tien bands van het Conservatorium van Amsterdam om een plaats in de finale. Uiteindelijk koos een jury bestaande uit Mijke Loeven, Joris Roelofs, Juan Martinez, Marc van Roon en juryvoorzitter Ruud van Dijk Maarten Hogenhuis Trio als winnaar, bestaande uit Maarten Hogenhuis, altsaxofoon; Joan Terol Amigó, drums; Thomas Rolff, contrabas. Naast een plek in de finale wint de band ook een geldbedrag van € 1,500,-.

De tweede-prijswinnaar is: Pablo Martinez Flamenco-Jazz Band, zij winnen € 1.000; en de derde prijs, € 750,- gaat naar Enter the Koeniverse. Loran Witteveen (piano) won de prijs voor beste solist, en daarmee deelname aan de Hudson Jazz Workshop, New York.
Het beste Ellington-arrangement werd geschreven door Loran Witteveen en gespeeld door de 5th Element Group.

Maarten Hogenhuis Trio neemt het in de finale op 7 april in het Bimhuis op tegen Philly Holiday van Boyer College of Music van Temple University Philadelphia, Juilliard Jazz Artist Diploma Ensemble van de Juilliard School of Music New York en een band van de New School for Jazz and Contemporary Music NewYork. Aanvang 20.00 uur, toegang gratis.

De Keep an Eye International Jazz Award is een competitie voor excellente jazzmusici van Boyer College of Music van Temple University Philadelphia, Juilliard School of Music New York, The New School for Jazz and Contemporary Music New York en het Conservatorium van Amsterdam.

Klik hier voor alle informatie over de Keep an Eye International Jazz Award en de finale.