Jonge jazztalenten in de prijzen op IJazz Festival

Jonge musici van het Junior Jazz College, de jazz-jongtalentafdeling van Muziekschool Amsterdam / Conservatorium van Amsterdam, zijn in de prijzen gevallen op het IJazzfestival dat van 5 t/m 7 juni werd gehouden in Amsterdam.

Jonge musici van het Junior Jazz College, de jazz-jongtalentafdeling van Muziekschool Amsterdam/Conservatorium van Amsterdam, zijn in de prijzen gevallen op het IJazzfestival dat van 5 t/m 7 juni werd gehouden in Amsterdam.

Casper Tromp, pianist van Diggedyshweng!, won op 5 juni de IJAZZ Award voor Beste Muzikant. Als prijs krijgt hij een zilveren muzieksleutel in G en een optreden tijdens de tour van Wouter Hamel. Op zaterdag 6 juni won JJC Ensemble 2, o.l.v. Peter Guidi, de IJAZZ Award voor Beste Ensemble. Ook zij wonnen een zilveren muzieksleutel in G en een optreden tijdens de tour van Wouter Hamel, plus een hele dag opnamen in Mirasound Studios.

In mei tijdens de Meer Jazz Big Band Concours in Hoofddorp, heeft JJC-vocaliste Sanne Huijbregts de prijs voor Beste Solist gewonnen voor haar scatsolo met de Jazz Focus Big Band, o.l.v. Peter Guidi, van de jazzafdeling van de Muziekschool Amsterdam.