Masteropleiding

Artiest, opleiding en muziekindustrie
In de tweejarige Master of Pop gaan excellente studenten een samenwerking aan met de muziekindustrie. In dit studietraject wordt voor elke student een ontwikkelingstraject op maat gemaakt, inclusief faciliteiten, kennis, netwerken en feedback. Deze vorm resulteert in een krachtige positionering van de artiest en een professionele organisatie.

De master bestaat uit drie onderdelen:

  • Het ontwikkelen en vormgeven van een volledig artistiek concept met geluidsdrager en alle aanverwante competenties en media-uitingen.
  • Het doen van relevant onderzoek ter ondersteuning van het project en de artistieke ontwikkeling van de masterstudent. 
  • Het uitvoeren en in de markt zetten van dit artistieke product inclusief alle relevante organisatorische, zakelijke en artistieke aspecten.

Studenten organiseren driemaal per jaar POP-TV-avonden. Hierbij gaan masterstudenten in gesprek met het werkveld aan de hand van actuele thema’s en presenteren ze hun muziek of dat van innovatieve projecten van de opleiding. De interactieve setting, de interviews en het actief deelnemen aan de redactie levert waardevolle inzichten en toegang tot een nieuw netwerk op. Er wordt onder meer samengewerkt met MOJO, Universal, DOX, Friendly Fire, Lowlands, Buma, Popronde, de Grote Prijs, Stichting Grap, nationale en internationale podia.

PopTV, wat is dat?

Impressie van PopTV

Delen