Podiumkunsten op het hoogste niveau: de laatste wetenschappelijke inzichten

Wat kan een balletdanseres leren van een psycholoog? En een chirurg van een musicus? Met andere woorden: hoe kan wetenschappelijke kennis ingezet worden bij podiumkunsten – en andersom? Om die vragen te beantwoorden organiseren het Conservatorium van Amsterdam, de Theaterschool, Universiteit van Amsterdam, Vrije Universiteit Amsterdam en het Academisch Medisch Centrum op 29 en 30 augustus het congres ‘Managing your Talents’.

Het programma is opgebouwd rond vier thema’s:

• Oefenen (hoe moet je studeren?)
  • Excelleren (hoe word je nog beter?)
  • Talent (hoe ga je om met bijzonder talent en hoe verpest je het?)
  • (Over)belasting (hoe ga je om met stress en hoe bereid je je voor op een auditie?)

De sprekers vertegenwoordigen uiteenlopende vakgebieden als muziek, dans, medische wetenschappen, psychologie, cognitiewetenschappen, pedagogie en bewegingswetenschappen. Daniel Levitin (hoogleraar neuropsychologie, McGill University, Montréal) en professor Henkjan Honing (hoogleraar muziekcognitie aan de UvA) verzorgen de keynote-lezingen.

Congres Managing your Talents
Datum:    29 en 30 augustus 2013
Locatie: conservatorium van Amsterdam
Website: www.conservatoriumvanamsterdam.nl/managingyourtalents
Twitter: @conferenceMYT
De voertaal tijdens het congres is Engels.