Take-aways Popcontact: het team vinden voor jouw brand

Gepubliceerd op

Twee keer per jaar gaat Popcontact door: dit publieke event, georganiseerd door Masterstudenten van de Popafdeling, onderzoekt thema’s waar (pop)muzikanten mee te maken krijgen. Afgelopen dinsdag stond het event in het thema branding, en hoe je team te vinden dat jou helpt om jouw merk op te bouwen. Dit deden ze door in gesprek te gaan met ervaren muzikanten en belangrijke spelers uit de muziekindustrie, zoals deze keer Philine van den Hul, Nikolai Serda, Babs en vele anderen).

Masterstudenten Iris en Julian maakten deel uit van het organisatieteam, en modereerden bij het event. Hun belangrijkste take-aways zetten we even op een rijtje.  

1. Dek je in 
‘Of je nu werkt met mensen die je kent, of helemaal niet, het is belangrijk om je in te dekken,’ vertelt Iris, ‘Ook al zijn mensen je beste vrienden, stel toch een contract op met hen.’ Goede afspraken maakt goede vrienden, en het voorkomt een hoop – potentiele – hoofdpijn. 

2. Vertrouw op je buikgevoel
‘Niemand kent je kunst zoals jij.’ Julian praat over het belang van je niet in te laten perken door meningen uit de industrie. ‘En natuurlijk moet je concessies maken in je business maar ook dan: vertrouw op je gevoel.’  

3. Je moet niet alles zelf willen doen  
Iris: ‘Als zelfstandige muzikant zullen er altijd dingen zijn die je zelf moet doen, maar je moet niet alles zelf willen doen.’ ‘Het is echt goed mogelijk om een team bij elkaar te sprokkelen met welke middelen ook.’ Julian vult aan: ‘Het is een kwestie van de juiste set-up vinden die jou vooruitstuwt. Ik ben niet goed in boekhouden, dat trekt me te ver weg van het artistieke, maar dat kun je makkelijk uitbesteden. En zo kun je echt een mooie mix maken voor jezelf.  

Delen