Duo Greci-Bruno winnaar Grachtenfestival Conservatoriumconcours 2023

Het Conservatorium van Amsterdam feliciteert Duo Greci-Bruno met het winnen van het Grachtenfestival Conservatoriumconcours 2023 op 12 februari jl.. Violist Giulio Greci en cellist Stefano Bruno hebben daarmee een optreden op het Grachtenfestival 2023 in de wacht gesleept en gaan in het seizoen 2023-2024 op toernee langs Nederlandse theaters. Giulio studeert viool bij Ilya Grubert en Stefano cello bij Pieter Wispelwey aan het CvA.

Het Grachtenfestival Conservatoriumconcours is sinds 2003 voor studenten aan de Nederlandse conservatoria dé kans om zich te presenteren voor aan het grote publiek. Alle conservatoria uit het land laten zien wat zij aan talent in huis hebben en vaardigen jaarlijks de besten af voor de landelijke voorronde. Zes van deze deelnemers gaan door naar de finale, waarvan vijf van hen gekozen door een vakjury en een van de finalisten door een publieksjury.

Eerdere winnaars van het CvA zijn het Dianto Reed Quintet, Duo Zeffiretti, de pianisten Daahoud Salim en Nicolas van Poucke, cellist Lidy Blijdorp, klarinettist Blake Weston en harpist Mirjam Overlach.