Takehiro Konoe wint 2022 Oskar Nedbal International Viola Competition

Het Conservatorium feliciteert Takehiro Konoe met zijn eerste prijs in de Oskar Nedbal International Viola Competition. Takehiro won hiermee een geldprijs van 40.000 CZK, evenals verschillende accessoires van Pirastro en Gewa. Daarnaast won Konoe ook de prijs voor de beste interpretatie van een werk van Martinů, ter waarde van 15.000 CZK. De vierde editie van deze competitie werd afgerond op 2 oktober in het Praags Conservatorium.

Takehiro Konoe studeert sinds 2016 altviool aan het Conservatorium van Amsterdam, bij Nobuko Imai en Francien Schatborn. Deze prijs is een mooie aanvulling op een indrukwekkende reeks winsten. In 2017 won Takehiro het Vijfde Nationaal Altvioolconcours, waarna hij in 2018 finalist was op de Tokyo International Viola Competition. In hetzelfde jaar kreeg hij de derde prijs in de ARD Music competition, en in 2020 won hij de eerste prijs op het Johannes Brahms Concours.