Ethan van der Velden (14) wint Archipel Muziekconcours

Foto: Studio 040/Alain Heeren

Pianist Ethan van der Velden (14) heeft in Muziekgebouw Eindhoven het Archipel Muziekconcours 2022 gewonnen. ‘Van der Velden speelde met veel begrip van de muziek en technisch vrij,’ aldus de jury. ‘Bovendien bracht hij het verhaal achter de noten goed over.’ De hoofdprijs bestaat uit een bedrag van € 1000,-.

Het Muziekconcours is een initiatief van Stichting Vrienden van Archipel in Eindhoven; de twee voorronden vonden plaats in zorgcentra van Archipel, waar de deelnemers optraden voor bewoners en cliënten. Uit de voorronden werden zes kandidaten geselecteerd voor de finale in Muziekgebouw Eindhoven.

Ethan studeert aan de Sweelinck Academie voor jong talent bij Marianne Boer en Borys Fedorov.

Meer over de Sweelinck Academie