Emanuele Silvestri hoofdvakdocent cello aan het CvA

Het Conservatorium van Amsterdam maakt met grote blijdschap bekend dat cellist Emanuele Silvestri als hoofdvakdocent is toegetreden tot de cellovakgroep. Emanuele Silvestri geniet een wereldwijde carrière als solist, kamer- en orkestmusicus. Ook als docent heeft hij een grote staat van dienst; hij gaf les aan conservatoria in Italië en Israël en coachte cellosecties van orkesten. We zijn zeer verheugd dat Emanuelezijn kennis en ervaring komt overdragen op de nieuwste generatie cellisten.

Over Emanuele Silvestri
Emanuele Silvestri is solocellist bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest. Daarvoor was hij tien jaar lang eerste cellist bij het Philharmonisch Orkest van Israel. Hij heeft gesoleerd bij vele orkesten in Europa, waaronder het Orchestra del Gran Teatro La Fenice di Venezia, Teatro alla Scala di Milano, het symfonieorkest van Basel,  Pomeriggi Musicali di Milano en Milano Classica, onder leiding van dirigenten als Zubin Mehta, Riccardo Chailly, Christopher Hogwood, Diego Matheuz en Gustavo Dudamel. Daarnaast is Emanuele actief als kamermusicus. Hij trad op met vele artiesten en ensembles in Europa, Japan en Zuid-Amerika, zoals Leonidas Kavakos, Lahav Shani, Yuja Wang, Misha Maisky, Pinchas Zuckerman, Gil Shaham, Maria Joao Pires, David Garret, Salvatore Accardo en het Jerusalem Quartet.

Meer over Emanuele Silvestri