Keuzegids Hbo: Alle opleidingen Conservatorium van Amsterdam uitgeroepen tot topopleiding

De opleidingen Muziek, Docent Muziek en de Amsterdam Electronic Music Academy zijn door de Keuzegids Hbo 2022 uitgeroepen tot Topopleiding. Daarmee behoren ze tot de beste opleidingen van Nederland.

De opleiding Muziek, die de studierichtingen klassiek, oude muziek, jazz en pop omvat, haalt met een score van 80 de allerhoogste ranking. Vooral de docenten, de inhoud van het studieprogramma en de toetsing worden bovengemiddeld gewaardeerd.

De opleiding Docent Muziek scoort ook dit jaar weer in de allerhoogste regionen en wordt bekroond met vijf sterren. Vooral de docenten worden zeer hoog gewaardeerd, maar ook op inhoud, toetsing, sfeer en voorbereiding op de beroepspraktijk scoort de opleiding bovengemiddeld goed.

De Amsterdam Electronic Music Academy (AEMA) scoort met 97 (!) van de 100 punten ook maar liefst vijf sterren. ‘Aan de Amsterdam Electronic Music Academy leer je je eigen identiteit en geluid ontwikkelen binnen de muziek,’ schrijft de Keuzegids. ‘Alle aspecten van de muziekindustrie komen aan bod: van auteursrechten en marketing tot performance en het werken met analoge synthesizers.’ De AEMA is de jongste loot aan de stam van het CvA: deze opleiding voor elektronische muzikanten werd in 2018 opgericht en in 2019 geaccrediteerd als Associate Degree.

Met dank aan de studenten van genoemde opleidingen, die ondanks alle coronamaatregelen bij het invullen van de meest recente Nationale Studenten Enquete (NSE) met hun scores hebben laten blijken hoe trots zij zijn op het Conservatorium van Amsterdam.