Sweelinck Academie verwelkomt nieuwe docent viool Judith van Driel

Per september wordt violiste Judith van Driel verwelkomd als docent aan de Sweelinck Academie, de afdeling jong talent klassiek van het Conservatorium van Amsterdam.

Judith van Driel studeerde viool aan het Conservatorium van Amsterdam bij Kees Koelmans en Peter Brunt. Ook studeerde ze een jaar in Wenen bij Günter Pichler van het Alban Berg Quartett en maakte ze een jaar lang deel uit van de Orkestacademie van het Koninklijk Concertgebouworkest.

Judith is violiste in het Dudok Kwartet, een creatief en veelzijdig strijkkwartet dat bekendstaat om zijn inventieve en gedurfde programma’s waarin nieuwe connecties en dwarsverbanden binnen de muziek worden gelegd, in een repertoire dat reikt van Ligeti, Sjostakovitsj en Weinberg tot aan Mendelssohn, Mozart en Beethoven.

Naast haar leven op het concertpodium is Judith een enthousiaste docente die al jaren met veel plezier lesgeeft aan kinderen van 6 tot 19 jaar.