In memoriam Charly Angenois (1954-2021)

Met grote verslagenheid hebben we kennisgenomen van het bericht dat Charly Angenois vandaag, 30 maart, is overleden. Charly was sinds 1985 docent aan het Hilversums Conservatorium en daarna aan het Conservatorium van Amsterdam. Ook was hij vrijwel vanaf het begin betrokken bij ons Junior Jazz College. Meer dan 35 jaar lang heeft hij zo vele generaties studenten geïnspireerd en met honderden studenten van over de hele wereld gewerkt.

Charly was een typische bassist: hij ondersteunde iedereen, altijd met een feilloos gevoel voor timing. Datzelfde deed hij ook in het klaslokaal en met zijn collega's. Gedurende zijn prachtige carrière heeft hij met de bekendste musici op aarde gespeeld, van Al Jarreau en Rita Reys, tot Paul Young en Monty Alexander. Ook werkte hij mee aan talloze tv-shows met onder anderen Cor Bakker en speelde hij op een ontelbaar aantal opnames in werkelijk alle genres.

We denken met grote bewondering terug aan wie hij was en wat hij voor ons instituut heeft betekend. We zullen zijn warme persoonlijkheid, enthousiasme en humor zeer missen.

We wensen zijn nabestaanden heel veel kracht en sterkte toe.