Dianto Reed Quintet winnaar Grachtenfestival Conservatoriumconcours 2021

Het Dianto Reed Quintet heeft het Grachtenfestival Conservatoriumconcours 2021 gewonnen! De jury roemde het excellente samenspel en de sterke presentatie van het rietkwintet, dat bestaat uit María González Bullón, hobo; María Luisa Olmos Rios, klarinet; Ovidi Martí Garasa, altsaxofoon; Erick Rojas Toapanta, basklarinet, en María Losada Burgo, fagot.

Het Dianto Reed Quintet heeft daarmee een optreden op het Grachtenfestival 2021 in de wacht gesleept, plus optredens op radio en televisie en een theatertoernee door Nederland in het seizoen 2021-2022.

Ook harpist Joost Willemze stond in de finale. Hij kreeg een eervolle vermelding - als vervanging van de Publieksprijs, die dit jaar niet kon worden uitgereikt - voor de virtuositeit en overtuigingskracht van zijn spel.

De finale is hier in zijn geheel terug te zien.