Dagmar Korbar wint zesde Nationaal Altvioolconcours

Dagmar Korbar (1999) heeft op 17 november 2019 het zesde Nationaal Altvioolconcours gewonnen. In de finale speelde zij het Altvioolconcertop. 120 nr. 1 van Brahms (arr. van Klarinetsonatenr. 1 door Luciano Berio), begeleid door het CvA Symfonieorkest. Dagmar studeert aan het Conservatorium van Amsterdam bij Nobuko Imai en Marjolein Dispa.
Seamus Hickey (1999) won de tweede prijs en Fiachra De Hora (1999) de derde. Ook zij studeren aan het Conservatorium van Amsterdam.

Dit jaar namen veertien jonge, getalenteerde altviolisten deel aan deze zesde editie van het Nationaal Altvioolconcours. De jury bestond uit Ronald Kieft (voorzitter), Jürgen Kussmaul, Veit Hertenstein, Garth Knox en Anna-Magdalena den Herder. Eerdere winnaars zijn Takehiro Konoe (2017), Armen Nazarian (2015), Marc Sabbah (2013), Anna-Magdalena Den Herder (2011) en Saeko Oguma (2009).

Meer over het Nationaal Altvioolconcours

Foto's: Kyra Hehenkamp