Violiste Sylvia Huang plaatst zich voor Koningin Elisabethwedstrijd

Sylvia Huang, studente aan het Conservatorium van Amsterdam, na de halve finale van de Koningin Elisabethwedstrijd op 11 mei jl.

Op zaterdag 11 mei rond middernacht werd bekend dat violiste Sylvia Huang zich heeft geplaatst als één van de twaalf finalisten van de wereldberoemde Koningin Elisabethwedstrijd in België. De wedstrijd geldt als een van de meer veeleisende muziekwedstrijden ter wereld en wordt weleens de ‘olympiade’ van de muziek genoemd. In totaal schreven 172 violisten zich in. Sylvia Huang is de enige finalist van Belgische komaf. Zij zal op maandag 20 mei het Concerto in a-klein op. 53 van Dvorak brengen, evenals het verplichte werk van Kimmo Hakola dat speciaal voor deze sessie geschreven is.

Sylvia studeert bij Liviu Prunaru aan het Conservatorium van Amsterdam.