Maria Milstein en Noa Wildschut genomineerd voor Edison Klassiek Publieksprijs 2018

Violiste Maria Milstein (1985) is met haar cd La Sonate de Vinteuil genomineerd voor de Edison Klassiek Publieksprijs. De cd, die ze samen met pianiste Nathalia Milstein heeft opegnomen bevat werken van Pierné, Hahn, Saint-Saëns en Debussy.
Maria behaalde in 2010 haar masterdiploma aan het Conservatorium van Amsterdam en is nu aan het CvA verbonden als hoofdvakdocent.

Ook violiste Noa Wildschut (2001) heeft een nominatie voor de Edison Klassiek Publieksprijs in de wacht gesleept. Op haar debuut-cd Mozart speelt de CvA-studente het Vioolconcert no. 5 KV 219, het Adagio in E, KV 261 en de Vioolsonate nr. 32 in Bes, KV 454, begeleid door Yoram Ish-Hurwitz, piano, en het Nederlands Kamerorkest o.l.v. Gordan Nikolic.
Noa studeerde aan de Sweelinck Academie voor jong talent bij Coosje Wijzenbeek en is nu eerstejaars in de bacheloropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam.

Hier kan een stem uitgebracht worden op de albums.