Eliot Lawson hoofdvakdocent viool aan CvA

Violist Eliot Lawson wordt per 1 september hoofdvakdocent viool aan het Conservatorium van Amsterdam. Het Conservatorium van Amsterdam is zeer verheugd hem, nadat hij ruim tien jaar als assistent van hoofdvakdocent Ilya Grubert heeft gefunctioneerd, te kunnen aanstellen als hoofdvakdocent. ‘In de afgelopen jaren heeft Eliot zich geprofileerd als een uiterst betrokken en betrouwbaar docent die met zijn studenten geweldige resultaten heeft weten te behalen,’ aldus Okke Westdorp, adjunct-directeur en hoofd Klassiek.

Eliot Lawson (Brussel, 1978) treedt als solist op met orkesten door heel Europa en de Verenigde Staten. Hij was concertmeester van de Rotterdam Young Philharmonic en het kamerorkest Prima la Musica en speelde op festivals als het Festival van Vlaanderen, Ars Musica, het Festival de Wallonie, het Festival de Bretagne, het Festival Tibor Varga en het Festival Roussel. Daarnaast is hij actief als kamermusicus; hij is lid van de ensembles Hermes, One-Off, Enigma en Joseph Jongen, en vormt duo’s met cellist David Cohen en met zijn zus, de pianiste Jill Lawson.

Naast zijn docentschap aan het Conservatorium van Amsterdam geeft hij les aan onder andere de Scuola de Musica di Porortogruaro en de Kunsthumaniora in België. Hij geeft regelmatig masterclases in België, Luxemburg, Frankrijk, Portugal, Italië, Turkije, Hong Kong en de Verenigde Staten.