Cello Biennale Amsterdam & Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam

Het Philharmonic Fridays Orchestra, een symfonieorkest van studenten van het Conservatorium van Amsterdam, levert dit jaar een belangrijke bijdrage aan de Amsterdamse Cello Biennale. Van 18 t/m 27 oktober begeleidt het orkest onder leiding van de Vlaamse dirigent Dirk Vermeulen solisten en de finalisten van het Nationaal Celloconcours; een prachtige gelegenheid voor de studenten om met internationaal befaamde topmusici te werken.
De concerten vinden plaats op op 19, 21 en 26 oktober 2018. De kaartverkoop is inmiddels gestart; voor meer informatie zie www.cellobiennale.nl

De ‘Philharmonic Fridays’ zijn de vrijdagen waarop de orkestklas van het Conservatorium van Amsterdam (The Philharmonic Fridays Orchestra) bijeen komt. Onder leiding van chef-dirigent Johannes Leertouwer en verschillende gastdirigenten nemen de orkestleden elke drie weken een nieuw, uitdagend werk uit het klassieke repertoire onder de loep, waarna ze tijdens een lunchconcert om 12.30 in de Bernard Haitinkzaal het resultaat laten horen.
Het programma biedt jaarlijks onder meer een Beethoven-symfonie, een symfonie van Haydn of Mozart, een solowerk (zoals afgelopen jaar het vioolconcert van Sibelius), een symfonie van Brahms of Schumann, een groot laat-romantisch werk en een programma met vocalisten van de zangafdeling. Het orkest wordt bovendien ingezet bij evenementen als de aankomende Amsterdamse Cello Biennale.