Herman Krebbers (1923-2018)

Met grote droefenis hebben wij kennis genomen van het overlijden van

Herman Krebbers 1923 - 2018
Concertmeester, violist, docent

Een groot musicus is heengegaan. Herman Krebbers heeft decennia lang op zeer bevlogen wijze een onmisbare rol gespeeld als docent en heeft vele generaties violisten opgeleid aan het Conservatorium van Amsterdam.

Onder zijn studenten bevinden zich solisten als Vera Beths, Emmy Verhey, Liza Ferschtman en Saskia Viersen.

In 1962 werd Krebbers concertmeester van het Concertgebouworkest en begon hij met lesgeven aan het Conservatorium van Amsterdam (toen nog Muzieklyceum) waar hij tot 2001 werkzaam was als docent.

Bij zijn afscheid van het Conservatorium ontving hij de Zilveren Medaille van de Gemeente Amsterdam. Acht jaar later zette Herman Krebbers op 86-jarige leeftijd een punt achter zijn indrukwekkende carrière.

Wij gedenken hem met veel respect en de grootst mogelijke waardering.