Anna Sollewijn en Tadjiro Velzel naar Berklee Global Jazz Workshop

Junior Jazz College-leerlingen Anna Sollewijn (17), zang, en Tadjiro Velzel (16), saxofoon, zijn geselecteerd voor deelname aan de prestigieuze Berklee Global Jazz Workshop, die van 30 juli t/m 3 augustus georganiseerd wordt door het Newport Jazz Festival in Newport (VS). Anna en Tadjiro volgen daar een week lang intensief masterclasses bij artiesten als Danilo Perez, Joe Lovano en Marco Pignataro, spelen samen met andere toptalenten vanuit de hele wereld en geven als hoogtepunt een concert op het Newport Jazz Festival. Allebei hebben ze een volledige beurs voor deelname gekregen.

Het Berklee Global Jazz Institute is een partnerinstituut van het Conservatorium van Amsterdam.
Het Junior Jazz College vormt samen met de Sweelinck Academie de Nationale opleiding voor jong toptalent van het Conservatorium van Amsterdam. Meer over het Junior Jazz College