Sun-Mi Hong Group winnaar Sena Dutch Jazz Competition 2018

Sun-Mi Hong

De Sun-Mi Hong Group heeft op 6 april jl. de Sena Dutch Jazz Competition 2018 gewonnen. De groep rond drummer Sun-Mi Hong, in 2017 afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam, sleepte daarmee een geldprijs van € 5000,-, een optreden op het komende North Sea Jazz Festival en een tournee langs de Nederlandse jazzpodia in de wacht.
The Bop Collective, ook bestaande uit alumni van het Conservatorium van Amsterdam, won de Publieksprijs; zij krijgen een subsidie van het Sena Productiefonds voor het maken van een album en optredens op Amersfoort Jazz en het Grachtenfestival Amsterdam.

De vakjury, bestaande uit Michelle Kuypers (programmamanager North Sea Jazz Festival), Tineke Postma (saxofonist, componist en bandleider), Lestari Scholtes (programmeur Grachtenfestival Amsterdam), Yuri Honing (saxofonist, componist en bandleider) en Rolf Delfos (saxofonist, componist, arrangeur, programmamaker en bandleider) was unaniem in hun oordeel: de Sun Mi Hong Group was de groep die 'op een emotionele, speelse en spirituele manier en met een juiste attitude het meest organisch is.'

Ook de overige finalisten, de Pablo Martínez Group en het Laurie Carpenter Quintet, bestaan uit studenten en alumni van het Conservatorium van Amsterdam.