Tiende editie Keep an Eye International Jazz Award van start!

Op 19 maart is de feestelijke tiende editie van de Keep an Eye Jazz Award van start gegaan! In deze tien jaar is de competitie voor jazzbands van het Conservatorium van Amsterdam (CvA) en andere gerenommeerde muziekvakopleidingen van over de hele wereld uitgegroeid tot een evenement boordevol eigentijdse, grenzeloze jazz. Kom luisteren naar toptalent uit New York, Parijs, Philadelphia, Helsinki en Amsterdam!

Deze editie binden bands van de Sibelius Academy Helsinki, het Boyer College of Music and Dance - Temple University Philadelphia, het Conservatoire de Paris, de Juilliard School of Music New York en het CvA de strijd aan met elkaar. Het thema van deze bijzondere tiende editie is 'Billy Strayhorn': alle bands arrangeren en spelen een versie van een van Strayhorns composities.

In de voorrondes op 19 en 20 maart strijden tien bands van het CvA om een plek in de finale. De beide winnaars van de halve finales nemen het op 22 maart in het Bimhuis op tegen de bands uit Helsinki, New York, Parijs en Philadelphia. De jury bestaat uit professionals uit de beroepspraktijk, waaronder gitarist Peter Bernstein en programmeur van het North Sea Jazz Festival Sander Grande.