Duo IKT in finale GCC 2018

Duo IKT, bestaande uit  Janina Lorenci, saxofoon, en Lola Mlacnik, percussie, beiden eerstejaars masterstudenten, vertegenwoordigen het Conservatorium van Amsterdam op de finale van het Grachtenfestival Comservatoriumconcours 2018. Eerder had het duo al veel succes op diverse andere concoursen.

Ook heeft het duo een beurs van de Netherland-America Foundation gekregen, waarmee ze afgelopen december optraden in New York en Washington DC. Ze traden op als solist met het saxofoonorkest van de Manhattan School of Music en gaven de première van twee werken die voor het duo werden gecomponeerd en aan hen opgedragen, waarvan een van de hand van CvA-compositiestudent Pepijn Streng.

Janina en Lola vormden Duo IKT op het Conservatorium van Amsterdam. Met deze zeldzame en verfrissende bezetting brengen ze een al even bijzonder repertoire; ze arrangeren bestaande werken voor de combinatie percussie en saxofoon en geven componisten opdracht tot het schrijven van nieuw werk.

De finale vindt plaats op 11 februari a.s. om  14.00 uur  in de NedPhO-Koepel