Auditiesuccessen voor (oud-)studenten van het CvA

Het Conservatorium van Amsterdam feliciteert vijf (oud-)studenten van de afdelingen Klassiek en Oude muziek die met succes auditie hebben gedaan voor de Orchestra of the Age of Enlightenment Academy en de Het Gelders Orkest - Academy.

Simon Poirier (1991), natuurhoorn, en Juan Díaz Fernandez (1985), violone, hebben de audities voor de Orchestra of the Age of Enlightenment Academy gewonnen. De Orchestra of the Age of Enlightenment Academy is een initiatief van het Orchestra of the Age of Enlightenment om bijzonder getalenteerde musici op het gebied van de historische uitvoeringspraktijk de kans te geven samen te werken met en doorlopend coaching te krijgen van de leden van het orkest.
Simon Poirier studeert natuurhoorn in de masteropleiding bij Teunis van der Zwart. Juan Díaz Fernandez behaalde in 2017 zijn masterdiploma violone bij Margaret Urquhart.

Contrabassisten Jesse Solway (1988) en Lucía Mateo Calvo (1994) en cellist Sebastiaan van den Bergh (1990) zijn toegelaten tot de Het Gelders Orkest - Academy. Binnen deze academie biedt Het Gelders Orkest plaats aan jonge, zeer getalenteerde musici die een volledig concertseizoen deelnemen aan producties terwijl ze worden gecoacht door leden van Het Gelders Orkest.
Jesse Solway studeerde contrabas bij Peter Stotijn en Olivier Thierry en behaalde in 2014 zijn bachelordiploma. In 2017 behaalde hij zijn masterdiploma violone bij Margaret Urquhart. Sebastiaan van den Bergh rondde in 2014 zijn bacheloropleiding cello af aan het Conservatorium van Amsterdam, waar hij studeerde bij Jeroen den Herder. Ook studeerde hij barokcello bij Viola de Hoog. Lucía Mateo Calvo studeert contrabas in de masteropleiding bij Olivier Thiery.