CvA beste brede conservatorium van Nederland in Elsevier en Keuzegids HBO

Afgelopen week werd het Conservatorium van Amsterdam zowel door de Keuzegids HBO 2018 als in Elsevier wederom uitgeroepen tot het beste brede -  omdat het alle  genres in huis heeft - conservatorium van Nederland, waarbij al onze opleidingen als Topopleiding werden aangemerkt.

In de Keuzegids HBO 2018 kreeg het Conservatorium van Amsterdam van de Nederlandse conservatoria die alle muzikale genres aanbieden de hoogste ranking. De hoge score van 84 voor de muziekvakopleiding geeft extra waarde aan deze ranking, aangezien excellent onderwijs bij het Conservatorium van Amsterdam hoog in het vaandel staat. De Opleiding Docent Muziek werd zelfs gewaardeerd met 88 punten en beide opleidingen kregen het predicaat ‘Topopleiding’.

In Elsevier scoort het conservatorium op alle vlakken ruim boven de andere muziekvakopleidingen in Nederland. De rapportage in Elsevier is gebaseerd op de Nationale Studenten Enquete. In alle categorieën - faciliteiten, onderwijs, docenten, internationalisering, aantal contacturen, enz - waardeerden de studenten aan het Conservatorium van Amsterdam hun instituut aanmerkelijk hoger dan studenten van andere conservatoria hun muziekvakopleiding.