Okke Westdorp nieuwe adjunct-directeur Conservatorium van Amsterdam

De directie van het Conservatorium van Amsterdam is verheugd te melden dat Okke Westdorp wordt aangesteld als nieuwe adjunct-directeur (afdelingen Klassiek en de opleiding Docent Muziek). Okke Westdorp (1981) is sinds 2015 Hoofd Klassieke Muziek aan Codarts Hogeschool voor de Kunsten in Rotterdam, waar hij hiervoor werkzaam was als manager van de afdelingen Jazz, Pop en Wereldmuziek. Per 1 september a.s. volgt hij Arnold Marinissen op, die eerder heeft aangekondigd een ander zwaartepunt te willen leggen in zijn carrière.

Janneke van der Wijk, directeur Conservatorium van Amsterdam: ‘Met Okke krijgt de school een ervaren musicus en manager in de directie, die zijn sporen ruimschoots heeft verdiend in het hedendaagse muziekveld en het muziekvakonderwijs. Zijn visie en ervaring sluiten uitstekend aan op de koers van ons instituut en wij zijn dan ook zeer verheugd dat hij deze kwaliteiten zal inzetten voor het opleiden van het toptalent van morgen!’

Okke Westdorp studeerde hoorn aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag en Organisatie, Cultuur en Management aan de Universiteit Utrecht. Naast zijn werkzaamheden als hoornist bij het Residentie Orkest remplaceerde hij bij het Koninklijk Concertgebouworkest en onder andere het Nederlands Blazers Ensemble. Na zijn carrière als musicus was hij onder meer actief als sponsor- en fondsenwerver bij het Residentie Orkest, alvorens hij als leidinggevende binnen Codarts aan de slag ging. Okke bekleedt verschillende bestuursfuncties.