Zdenek Nemec in internationaal bigbandproject

Zdenêk Nêmec, student bastrombone klassiek aan het Conservatorium van Amsterdam, heeft deelgenomen aan een bigband-residentie in het kader van een nieuwe samenwerking met het Centre des Musiques Didier Lockwood in Dammarie-les-Lys in Frankrijk. Het project stond in het teken van ‘Meeting Colors’ en werd geleid door twee Belgische jazzmuzikanten, trompettist Bert Joris en gitarist Philip Catherine. De week bestond uit dagelijkse repetities en masterclasses en werd afgesloten met een concert op donderdag 30 maart in Dammarie-Les-Lys en op vrijdag 31 maart in Parijs.

De bigband bestond verder uit docenten en studenten van de Royal Academy Londen, Hochschule München, Lusiada Universiteit Lissabon, Koninklijk Conservatorium Den Haag, PSPBB Parijs en CMDL van Dammarie-les-Lys.