Prinses Christina Concours: veel studenten in de prijzen

Op het Prinses Christina Concours Haarlem/Zaandam 2017 zijn veel studenten van het Conservatorium van Amsterdam in de prijzen gevallen

. In categorie 1 (12 t/m 14 jaar) ging de eerste prijs naar Sasha Witteveen (13). Zij studeert contrabas aan de Sweelinck Academie bij Peter Leerdam.

In categorie 2, (15 t/m 19 jaar), won Maxim Heijmerink (16) de eerste prijs en Nozomi Akamatsu (15) de tweede. Allebei studeren ze piano aan de Sweelinck Academie bij resp. Mila Baslawskaja en Marianne Boer.

Saxofoniste Fleur Peereboom (18) won de tweede prijs in categorie 3 (12 t/m 19 jaar en student aan een vakopleiding van een conservatorium). Fleur studeert in het eerste jaar van de bacheloropleiding.

Alice van Binsbergen (13) en Fleur Overbeek (15), allebei vioolstudenten bij resp. Wiesje Miedema en Lex Korff de Gidts aan de Sweelinck Academie, Maria Nikiforov (19), student piano in de vooropleiding bij Marcel Baudet, en Louisa Rocha (19), vioolstudente bij Maria Milstein, kregen een aanmoedigingsprijs.

Eervolle vermeldingen werden toegekend aan de Sweelinck Academieleerlingen Olga Göschel (12) en Felicia Bao (13), die allebei viool studeren bij Wiesje Miedema, Zara le Clercq (14), pianostudent bij Marianne Boer, en Nelleke Boor (15), vioolstudent bij Lex Korff de Gidts.