Edoardo Righini nieuwe adjunct-directeur Conservatorium van Amsterdam

De directie van het Conservatorium van Amsterdam is verheugd te melden dat Edoardo Righini wordt aangesteld als nieuwe adjunct-directeur, verantwoordelijk voor de afdelingen Jazz en Pop.

Hij volgt per 1 januari 2017 Ruud van Dijk op, die de afdelingen Jazz en Pop bijna twintig jaar met veel succes heeft geleid.

Edoardo Righini is als docent Gitaar, Ensemble, Methodiek en Music Management al dertien jaar verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam en was in de afgelopen jaren verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het succesvolle onderwijsprogramma CvA Online. Hij is niet alleen een virtuoos gitarist en gepassioneerd docent, maar ook een ervaren muzikaal en zakelijk leider met een heldere visie op de afdelingen Jazz en Pop en op de koers van het Conservatorium van Amsterdam in zijn geheel.

Edo Righini begaf zich direct na zijn afstuderen aan het Conservatorium van Amsterdam in 2003 in de internationale music scene om daar als jazzgitarist samen te werken met jazz- en popiconen als Dee Dee Bridgewater, Mike Mainieri, Bob Malach, Rick Margitza, Terri Lyne Carrington, Mitchel Forman, Stephen Simmonds, Kim Thompson en Benny Bailey.

Janneke van der Wijk, directeur van het Conservatorium van Amsterdam, is zeer verheugd over zijn benoeming: ‘Met Edoardo krijgt het Conservatorium van Amsterdam een zeer ervaren jazzmusicus in de directie, die ook in het muziekvakonderwijs zijn sporen zeer verdiend heeft. Wij verheugen ons dan ook zeer op een goede en duurzame samenwerking!’