Kersjes-beurzen voor Ruña ’t Hart en Stijn Berkouwer

Foto Janus van den Eijnden

Violiste Ruña ’t Hart (1992) (foto) heeft de Kersjes Vioolbeurs 2016 (€ 15.000,-) gewonnen.

Het Kersjes Fonds roemt in het juryrapport haar ‘gloedvolle, intense spel met een persoonlijk verhaal’ en noemt haar ‘een (groei)diamantje dat van binnenuit straalt en muzikaal oplicht.’Ruña studeerde aan de Sweelinck Academie, de opleiding voor jong toptalent aan het Conservatorium van Amsterdam, waar ze veelvuldig optrad met de Fancy Fiddlers o.l.v. Coosje Wijzenbeek. In 2015 behaalde ze haar bachelordiploma aan het Conservatorium van Amsterdam en momenteel studeert ze in het tweede jaar van de masteropleiding bij Vera Beths.

Alumnus Stijn Berkouwer won de Directiebeurs, eveneens 15.000,-. Stijn studeerde compositie en orkestdirectie aan het Conservatorium van Amsterdam en behaalde in 2011 zijn bachelordiploma orkestdirectie.