Francesca Clements genomineerd voor AHK Eindwerkprijs 2016

Foto Katarzyna Kosiniec

Francesca Clements is met haar afstudeerproject Electro Recorder Lab genomineerd voor de AHK Eindwerkprijs 2016.

Francesca studeerde in juni 2016 af aan de masteropleiding Live Electronics. In 2014 behaalde ze al haar bachelordiploma blokfluit aan het Conservatorium van Amsterdam.

Electro Recorder Lab is een van de negen afstudeerprojecten die zijn geselecteerd voor deze vijfde editie van de AHK Eindwerkprijs. Op 21 november a.s. maakt een jury o.l.v. architect en bestuurder Maarten Kloos de winnaar van de Eindwerkprijs en de publieksprijs bekend.

Belangrijke criteria voor nominatie zijn, naast een zeer goede beoordeling, de manier waarop in het eindwerk een verbinding wordt gemaakt met de buitenwereld en de relevantie van het werk voor de verdere ontwikkeling van het vak. Francesca Clements onderzoekt in Electro Recorder Lab een manier im Live Electronics te implementeren in het muziekonderwijs. Electro Recorder Lab is een onderwijsmethode die experimenteermethoden biedt in de vorm van speelkaarten die docenten ter inspiratie kunnen gebruiken tijdens de lessen en diverse apps die gebruikt kunnen worden in combinatie met fysieke elektronica, zoals microfoons en speakers.