Co de Kloet Coördinator Music Management & Entrepreneurship aan CvA

Per 1 oktober is Co de Kloet Coördinator Music Management & Entrepreneurship aan de jazzafdeling van het Conservatorium van Amsterdam (CvA). Co de Kloet (1959) is muziekproducer, programmamaker, muziekregisseur en presentator. Het brede artistieke en zakelijke netwerk waarover hij beschikt, zal bij de uitoefening van zijn coördinatorschap aan de jazzafdeling een belangrijke rol spelen. Vooral de verbinding tussen de rijke wereld van het conservatorium en de realiteit van de muziekwereld heeft zijn aandacht. Met een team van professionals en de talenvolle nationale en internationale studenten gaat hij werken aan een traject dat de toekomstige professionele jazzmusici sterkt in het ontwikkelen van zowel hun artistieke als zakelijke talenten.

Co de Kloet ontwikkelde en produceerde onder meer projecten met Todd Rundgren, Frank Zappa, Brian Eno, Steve Vai (2 Grammy nominaties), George Duke, Mike Keneally, Gary Lucas, Michiel Borstlap, Mike Boddé, Gregory Porter en Terry Bozzio. Voor de NTR houdt hij zich bezig met verschillende typen radio- en televisieprogramma’s waarbij muziek, radiofonie, soundscapes en radio-documentaires de rode draad vormen. Zijn activiteiten buiten de NTR als componist, producent, musicus, docent en voice-over bundelt hij in zijn eigen bedrijf Zivasound. Recentelijk en in de nabije toekomst ontwikkelt hij unieke projecten voor het Noord Nederlands Orkest en het Metropole Orkest.