Symposium 'Jong geleerd, oud gedaan'

Het Conservatorium van Amsterdam onderzoekt momenteel hoe het muziekvakonderwijs aandacht kan besteden aan het thema ‘kunst met ouderen’.

Daarom faciliteert het conservatorium het symposium ‘Jong geleerd, oud gedaan’, dat plaatsvindt op 26 april a.s.

Aangezien het aantal ouderen enorm stijgt, liggen er kansen voor afgestudeerde studenten van kunstopleidingen om met deze bijzondere doelgroep te werken. Vragen die onder andere aan bod komen, zijn: ‘Kan het werken met en voor ouderen net zo vanzelfsprekend worden als bijvoorbeeld de jeugdtheaterschool?’ En: ‘Wat is er speciaal aan het werken met ouderen, wat werkt wel en wat juist niet?’

Onderdeel van het symposium is de presentatie van oud-CvA-docent Jacqueline Koop van haar interdisciplinaire project Muzisch Actief Plus, dat ouderen in beweging en in hun kracht brengt door muziek. Samen met onderzoeker Ellen van Hoek presenteert ze de resultaten van haar onderzoek naar de effecten van deze werkwijze. Wat zijn de bevindingen en wat is het vervolgtraject binnen de zorginstellingen en het Conservatorium van Amsterdam?

Het symposium is bijzonder interessant voor studenten en ook docenten van het Conservatorium van Amsterdam. De toegang is gratis; meld je aan via info@atriumcityhall.nl.

di 26 april
13.30-16.15 uur CvA