Arnold Marinissen benoemd tot adjunct-directeur Conservatorium van Amsterdam

Met ingang van 15 juni wordt Arnold Marinissen aangesteld als nieuwe adjunct-directeur (afdelingen Klassiek en de opleiding Docent Muziek) van het Conservatorium van Amsterdam.

Arnold Marinissen is als docent en studieleider Slagwerk en Nieuwe Muziek al bijna tien jaar verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam. Als componist, vooraanstaand slagwerksolist én ervaren zakelijk en artistiek leider kan hij een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling van het Conservatorium van Amsterdam in de komende jaren. Hij volgt Sven Arne Tepl op, die de functie van artistiek directeur van het Residentie Orkest heeft aanvaard.

Janneke van der Wijk, directeur van het Conservatorium van Amsterdam: ‘Met Arnold krijgt het Conservatorium van Amsterdam een zeer ervaren en gedegen musicus in de directie die zijn sporen zowel artistiek als zakelijk heeft verdiend. Hij heeft een heldere visie die aansluit op de koers van het Conservatorium van Amsterdam. Wij verheugen ons op een goede en duurzame samenwerking!’

Arnold Marinissen studeerde in 1991 cum laude af als klassiek slagwerker aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Hij was als artistiek/zakelijk leider verbonden aan meerdere ensembles, zoals het ensemble Lunatree, en festivals, op zowel nationaal als internationaal niveau. Hij soleerde onder meer in Londen, Moskou, Nieuw-Zeeland, Australie, Singapore en met het WDR Symfonieorkest, Holland Symfonia, het Residentie Orkest en het New Zealand Symphony Orchestra. Daarnaast gaf hij masterclasses van Boston tot Brisbane en zat hij in de staf van de Internationale Ferienkurse für Neue Musik in Darmstadt. In de afgelopen zes jaar was Marinissen adviseur bij het Fonds Podiumkunsten; momenteel vervult hij deze functie bij het Amsterdams Fonds voor de Kunsten. Hij componeerde werken voor de Biënnale van Venetië, het Nederlands Kamerkoor, Slagwerk Den Haag, Silbersee en een keur aan andere gezelschappen.