Successen voor het Ebonit Saxophone Quartet en Ardemus Saxophone Quartet

Weer een succes voor het Ebonit Saxophone Quartet (foto): op het Storioni Festival zijn zij winnaar geworden van de Storioni Toonzaal Prijs 2016. Ook won het kwartet de Publieksprijs en de MAX Young Talent Prize.

Het Ebonit Saxophone Quartet bestaat uit Simone Müller, Dineke Nauta, Johannes Pfeuffer en Paulina Kulesza, allevier studenten van Arno Bornkamp. Momenteel volgt het kwartet de master strijkkwartet van de Nederlandse Strijkkwartet Academie en het Conservatorium van Amsterdam, waar de leden les krijgen van Marc Danel, Sven Arne Tepl en Stefan Metz. In de afgelopen maanden werd het kwartet al geselecteerd als laureaat van de Dutch Classical Talent & Tour Award en wonnen ze het Almere Kamermuziekconcours.

Het Ardemus Saxophone Quartet won op het Storioni Festival de Aanmoedigingsprijs, die deze keer voor het eerst werd uitgereikt. Het Ardemus Saxophone Quartet bestaat uit Lisa Wyss, sopraansaxofoon; Lovro Mercep, altsaxofoon; Jenita Veurink, tenorsaxofoon, en Yo-yo Su, baritonsaxofoon, allen studenten van Arno Bornkamp en Sven Arne Tepl. Zij staan volgende maand in de finale van het Grachtenfestival Conservatoriumconcours en wonnen recentelijk de tweede prijs op het Papandopulo Concours in Zagreb in de categorie kamermuziek.