Matthias Havinga wordt kerkorganist Oude Kerk Amsterdam

Foto Marco Borggreve

Per 2016 wordt Matthias Havinga, docent orgel aan het Conservatorium van Amsterdam, de nieuwe kerkorganist van de Oude of Sint Nicolaaskerk in Amsterdam, de oudste kerk in de hoofdstad. Hij volgt Jacob Lekkerkerker op, die de functie sinds eind 2007 bekleedde.

Matthias Havinga studeerde orgel bij Jacques van Oortmerssen aan het Conservatorium van Amsterdam, waar hij summa cum laude afstudeerde aan de masteropleiding.Tevens studeerde hij af als pianist aan het Conservatorium van Amsterdam bij Marcel Baudet, en als kerkmusicus aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij Jos van der Kooy en Theo Goedhart. Sinds september is hij als assistent-hoofdvakdocent orgel verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam.

Meer over Matthias Havinga