Ebonit Saxophone Quartet winnaar Almere Kamermuziekconcours

Foto Hans Hijmering

Nog een succes voor het Ebonit Saxophone Quartet: na geselecteerd te zijn als laureaat van de Dutch Classical Talent & Tour Award heeft het kwartet nu ook op 8 november jl. het Almere Kamermuziekconcours gewonnen. Ook won het kwartet de Brava Kijkersprijs. Het Ebonit Saxophone Quartet bestaat uit Simone Müller, Dineke Nauta, Johannes Pfeuffer en Paulina Kulesza, allevier studenten van Arno Bornkamp. Momenteel volgt het kwartet de master strijkkwartet van de Nederlandse Strijkkwartet Academie en het Conservatorium van Amsterdam, waar de leden les krijgen van Marc Danel, Sven Arne Tepl en Stefan Metz.

Ook het Berlage Saxophone Quartet - Lars Niederstrasser, Peter Vigh, Kirstin Niederstrasser en Eva van Grinsven, ook allen studenten van Arno Bornkamp - en het duo Piotr Jasiurkowski, viool, en Tobias Borsboom, piano, stonden in de finale. Piotr en Tobias wonnen de publieksprijs. Tobias Borsboom studeerde in 2013 af aan de masteropleiding van het Conservatorium van Amsterdam.