Oud-directeur Hans van Beers overleden

Foto Leon van den Akker

Op 25 augustus jl. is oud-directeur Hans van Beers na een kort ziekbed overleden. Van 2005 tot 2011 gaf hij op zeer eigen en inspirerende wijze leiding aan het Conservatorium van Amsterdam, wars van onnodige bureaucratie, met veel gevoel voor humor en altijd vanuit een enorme betrokkenheid.

Hij was onder meer verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwbouw op het Oosterdokseiland en de verhuizing van het Conservatorium van Amsterdam vanuit de Van Baerlestraat, die bekroond werd met de feestelijke opening door koningin Beatrix op 12 september 2008.

Wij verliezen in hem een markante persoonlijkheid die decennialang een grote rol heeft gespeeld in het Nederlandse muziekleven.

Hans van Beers is 73 jaar geworden. Wij wensen een ieder veel sterkte met het verwerken van het verlies.