IMC Weekendschool bezoekt CvA

Op zondag 6 april bezochten vijfendertig kinderen van de IMC Weekendschool Amsterdam-Noord het CvA.

Op zondag 6 april bezochten vijfendertig kinderen van de IMC Weekendschool Amsterdam-Noord het conservatorium. Voorafgaand aan hun bezoek kregen de kinderen een les waarin Lili Schutte vertelde over het leven van een beroepsmusicus en de weg ernaartoe, waarbij ze haar klarinet liet zien en horen. Ook liet ze een kort filmpje zien van het pianotalent Carter Muller, voor wie de kinderen vragen konden bedenken die ze tijdens het bezoek aan hem wilden stellen. Daarna verzorgden slagwerkers Dominique Vleeshouwers en Arend Bruijn een workshop bodypercussie.
Op 6 april begon het bezoek met een privéconcertje door Carter Muller in de Sweelinckzaal, waarna de kinderen al hun vragen op hem afvuurden. Vervolgens kregen ze een korte rondleiding langs de slagwerkstudio’s en eindigden ze in de Theaterzaal, waar Dominique en Arend ze kennis lieten maken met de djembé. Na veertig minuten hard werken gaven ze een concert voor hun ouders. Een geslaagde en inspirerende dag.

IMC Weekendschool
De IMC Weekendschool is in 1998 opgericht als school voor aanvullend onderwijs voor gemotiveerde jongeren van tien tot veertien jaar uit sociaaleconomische achterstandswijken. Op de weekendschool kunnen jongeren kennismaken met interessante vakgebieden uit de wereld van cultuur en wetenschap.