Bas Pollard geridderd

Foto Christian Tan

Bas Pollard is op 5 april jl. geridderd. Na een concert met het CREA Orkest, ontving hij uit handen van de loco-burgemeester van de gemeente Zaanstad de koninklijke onderscheiding Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Hoornist Bas Pollard is docent aan het Conservatorium van Amsterdam. Hij studeerde hoorn bij Adriaan van Woudenberg aan het Sweelinck Conservatorium Amsterdam en bij Vincente Zarzo aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, waar hij ook orkestdirectie studeerde bij Lucas Vis en Ed Spanjaard. Als hoornist trad hij onder meer op bij het Koninklijk Concertgebouworkest, het Residentieorkest en Noord-Hollands Philharmonisch Orkest. Hij was lid van de ensembles Group des Sept, het Amsterdams Hoornkwartier, het Orquestra del Festival de CadaquƩs en het Trumanta Wind Ensemble. Als dirigent leidt hij het CREA Orkest, het Utrechts Studenten Concert en het Noordhollands Jeugdorkest en hij is geregeld gastdirigent bij het Nederlands Studenten Kamerorkest.