Tom Wolfs solist bij Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam

Klarinettist Tom Wolfs is na de auditieronde op 9 december jl. uitverkoren als solist in het komende project van het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam, o.l.v. Jan Willem de Vriend. Hij soleert in het Klarinetconcert in A van Mozart. De overige werken op het programma zijn Ouverture uit La Clemenza di Tito van Mozart en Symfonie No. 3 ('Eroica') van Beethoven. De concerten vinden plaats op 25 april in het Conservatorium van Amsterdam, aanvang 20.15 uur, en 27 april in Stadsgehoorzaal Leiden, aanvang 14.30 uur.

Tom Wolfs (Geleen, 1989) studeert in het tweede jaar van de masteropleiding van het Conservatorium van Amsterdam. In juni 2014 studeert hij af. In 2012 behaalde hij zijn bachelordiploma aan het CvA, waar hij studeerde bij Arno Piters.