Bachelor Muziek en Docent Muziek van het CvA 'topopleidingen'

De bachelor Muziek van het Conservatorium van Amsterdam heeft met een totaal van 78 de hoogste score behaald onder de brede conservatoria in de Keuzegids hbo voltijd 2014. Ook de Opleiding Docent Muziek doet het uitstekend: met een score van 82 punten onderscheidt de opleiding zich positief binnen de discipline muziekeducatie.

Van de negen bachelors van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten die in de Keuzegids hbo voltijd 2014 worden beoordeeld, krijgen in totaal zeven opleidingen (naast het CvA ook bachelors van de Theaterschool en de Nederlandse Filmacademie) het kwaliteitszegel 'topopleiding', wat betekent dat ze tot de beste opleidingen van Nederland behoren. Het onderwijs in deze bachelors is van kwalitatief zeer hoog niveau.

In de gids komt de AHK naar voren als beste kunsthogeschool. De  Keuzegids is een consumentengids voor scholieren die zich oriĆ«nteren op vervolgopleidingen. De oordelen van studenten en experts worden samen met feitelijke gegevens gecombineerd tot een eindscore op een schaal van 100.