Teunis van der Zwart nieuwe studieleider Oude Muziek

Teunis van der Zwart is benoemd tot studieleider Oude Muziek. Hij volgt Thérèse de Goede op, die de functie vanaf 2005 heeft bekleed. Wij zijn ervan overtuigd dat we in Teunis een bevlogen studieleider hebben gevonden die met verve de afdeling Oude Muziek verder vorm zal geven en ook een actieve rol zal gaan spelen bij het leggen van samenwerkingsverbanden tussen de verschillende vakgroepen en afdelingen.

Teunis van der Zwart (1964) is al sinds 1999 aan het Conservatorium van Amsterdam verbonden als hoofdvakdocent natuurhoorn. Hij heeft gewerkt met een groot aantal toporkesten en kamermuziekgroepen, waaronder het Amsterdam Baroque Orchestra, het Orchestre des Champs-Elysées, Nachtmusique, Collegium Vocale Gent, Bach Collegium Japan, de Nederlandse Bachvereniging en Akademie für Alte Musik Berlin. Hij is eerste hoornist van het Orkest van de Achttiende Eeuw en artistiek leider van het Sinuet Ensemble. Daarnaast is hij actief als solist en dirigent. In die laatste hoedanigheid leidde hij onder andere het Sweelinck Barokorkest, The Royal Windplayers, Salonorkest Musica d'Amore en het Blazersensemble van het NJO. Als solist speelde hij onder dirigenten als Frans Brüggen, Phillipe Herreweghe, René Jacobs, Jos van Veldhoven, Hidemi Suzuki, Michael Willens en Ivan Fischer.